Thông tin từ ban tổ chức [English below]
Địa điểm: Manzi Exhibition Space, 2 ngõ Hàng Bún, Ba Đình, Hà Nội
Liên hoan tập thể: 18.30 tối Chủ Nhật ngày 18 tháng 5 2025
Mở cửa: từ 19 tháng 5 đến hết 8 tháng 6 2025 (11.00 - 19.00 | thứ Ba - Chủ Nhật)
Vào cửa tự do/ Free entrance
___________________________
Không gian nghiêng đổ, cắt xẻ được xâm chiếm bởi những vật thể kì dị, những đối tượng cá biệt, thoạt trông không chút điển hình, dường như chỉ cụ thể trong một tương quan duy nhất: nó và chủ thể tạo ra nó.
Thật ra, chúng cũng kể nhau, cũng nghe nhau, cũng ngó nhau, dẫu rằng lúc tỏ lúc mờ, nắm mãi mới được chút hồ nghi:
BÓNG (đổ) cùng MÀU (đổi),
ÂM THANH (của rào rạo máy móc, của tỉ tê lời đọc), đan cùng MÙI (của bếp nấu, của diêm cháy);
và ÁNH SÁNG chuyển (cường độ, vị trí, màu sắc);...
Sự thiếu, sự vắng, sự khuất, những giấu, những phơi từ một cái “trường chung: | sự mong manh/ đ** t*** |””
Bảy nghệ sĩ trong một tác phẩm sắp đặt cộng tác, một vở kịch đồng diễn
Tưởng đâu đồng thanh tương ứng, đồng khí tương cầu…
Mà thôi …
“Một ông hai
Ba ông có
Bốn ông bỏ
Ông nào bỏ?
Ông nào bỏ?
Ông nào bỏ?
Bốn ông không
Một ông chưa
Nữa nữa không
Ông nào muốn?
Ông nào muốn?
Ông nào không muốn?” ( viết bởi Đào Tùng và Nambeo)
Thân mời các bạn cùng qua thử xem!
_________________________
“6v¹/²”- a collaborative installation by seven male artists:
Đào Tùng,
Đỗ Thanh Lãng,
Nguyễn Ban Ga,
Nguyễn Đức Đạt,
Nguyễn Huy An,
Nguyễn Trần Nam,
& Nguyễn Văn Phúc.
Venue: Manzi Exhibition Space, 2 ngõ Hàng Bún, Ba Đình, Hà Nội
Opening celebration: 18.30 PM Sunday 18th May 2025
Opening hours: 11.00 AM to 07.00 PM (19.05 - 08.06.2025)
What's this fuss? What's this strange cry?
Seven full spirits (*) - half slipped by
Lost a half, not quite the whole
Still enough to play the role!
“6v¹/² stretches beyond the idea of a group show; it is an unfolding tension — spatial, sensorial, and affective — between what masculinity claims and what it conceals.
Born from a passing joke in the haze of a drunken night, the work has grown into a porous assemblage of image, sound, scent, performance, and residue.
The space tilts, splits, collapses — invaded by bizarre forms, solitary presences. These objects appear not as universal signs but as private traces — too personal, too peculiar to be decoded through type or symbol.They linger between presence and reticence, between the compulsion to reveal and the instinct to withhold. This restless motion reveals itself in skewed shadows, shifting lights, simmering smells, murmuring machines, and faltering words — all suspended in the shared field:
| The fragility & the masculinity | - a condition that can reach neither a plenitude of meaning nor a truly stable referent.
Seven artists, one installation—sharing one stage, one play.
You’d think they speak in unison, share one spirit.
But well…
"One man, two___
Three men got___
Four men droppeed their___
Who dropped their____?
Who left?
Who left?
Four men ___no
One men ___not yet
Half a man...no?
Who says yes?
Who wants__?
Who wants...not? " ( written by Đào Tùng)
_______
(*) Seven full spirits (from the original 7 “vía” in Vietnamese):
According to Vietnamese folk belief, a man is said to have seven vía (women have nine) — immaterial spirits or life-essences that govern vitality, luck, and emotional balance. The phrase “seven full spirits” echoes this notion while gesturing toward the fragility and flux of masculine identity. The humorous phrase “losing half a spirit” plays on this concept while teasing the idea of masculine instability. With just six and a half left — is one never quite masculine or ever more virile/effeminate?
Theo dõi và cập nhật thêm thông tin chi tiết tại trang sự kiện.